Förbannade lingonvecka!

Mega kramper och svullen som en elefant!
(fast om jag tänker efter så skulle jag nog kunna mosa en elefant just nu!)
Precis hur rättvist är det att karlar aldrig har mens egentligen?
Varenda gång säger jag till Jonas att "nästa gång är det
fan DIN TUR"! Varför ska jag ha det jämt?
"mmm" svarar han, men lik fan är det jag som har det igen!
Jag ligger med vetekudden på magen och åmar mig över mitt elände,
försöker fiska så mycket medlidande jag bara kan från Jonas men det blir mest
kommentarer som "jobbigt" och "jaha". 

Han är döende (förkyld) så jag visar såklart min fulla sympati tillbaka när han åmar sig
med kärleksfulla kommentarer som "hmm". Så vi ligger i varsin ända soffan och försöker
båda vinna tävlingen "närmast döden". Jag vinner såklart! :)

Nästa Torsdag ska vi åka hem (ja jag kallar det fortfarande hemma) till Ludvika! Wihoo!
Ska bli kul att träffa alla! Jag har inte varit hemma sen vi flyttade, inte för att jag inte saknar alla, för det gör jag.
Men vägen dit är sååå dryg! Fick lite för mycket av det goda när vi körda all flyttlass fram och tillbaka.

Jag skulle ljusa upp håret denna veckan tänkte jag, som vanligt var detta en av mina ljusare stunder då jag köpte blekning (ännu en gång) istället för färg, måste skaffa brills! Resultatet blev som väntat...Pissgult! Ingen fara tänkte jag! Det här ordnar jag! Så jag köpte "Pärlblond" som skulle ta bort det gula! Det gjorde det, inget mera gult utan nu har jag istället mycket vackert babyblått hår! Lovin it! Ser ut som min gamla hemkunskapslärare som i ett försök att vara lite ungdomlig skaffade sig blått hår (hon va nog 60år). underbart!

Läste på en sida på nätet att det skulle gå att "tvätta ur" ..(mmm med klorin eller?) funkade inte! Tvättat som en galning. Sen stod det att man även kunde få bort det om man sov med inpackning. Gjort detta två dagar i rad plus en hel dag. Ja, det blev grågrönt istället! Klar förbättring.. eller? Förhoppningsvis är det borta till vi ska hem, annars får jag väl köpa en skinnjacka med nitar inte duscha på en vecka och hävda att jag blivit punkare!
Kan funka! :)

The end!






 



Kommentarer
Postat av: Mamma Stina

Min gulliga Malin! Du är för rolig! Hoppas jag får träffa dig när ni kommer hem.

kramar

2010-11-29 @ 16:05:18
Postat av: Malin!

:) Det tycker jag allt att vi ska försöka hinna med! Kramar till dig! :)

2010-11-29 @ 18:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0