Fort har det gått minsann :)


Ja, nu ni..
nu bor vi i Mariestad och kommer förhoppningsvis att flytta in i en ny
lägenhet den 1 mars. FÖRHOPPNINGSVIS!
Människan vi köper den av är..hmm.. lite speciell..:)

Vi tittade på den i Söndags och bestämde oss på måndagen.
Sen i Söndags och fram till igår hade jag pratat med henne säkert 10 ggr.
Hon ringer från alla möjliga nummer och ber mig ringa upp.
Hon fattar verkligen INGENTING! :) Visste inte att vi skulle skriva överlåtelse, att föreningen skulle godkänna oss eller varför jag envisades med en lägenhetsförteckning för att se om den va pantsatt lr så.

Men vi e tydligen bästa vänner för igår när vi skrivit papper krama hon om mig.
Hon kommer inte ens ihåg vad Jonas heter men hon och jag e tajta...haha..

Hon e en rätt charmig äldre polsk kvinna, konstigt nog så förstår jag vad
hon säger men jag måste upprepa allt minst 5ggr för att hon ska förstå vad jag säger.

Ringde henne om lägenheten:

-hejsan jag heter Malin, jag ringer om din lägenhet som e till salu.
- Ja! Jag ha lagenhet, den ar till salu!!
-Ja de va däför jag ringde...
-Ok brabra jag bor i mariestad jag, vart du bor?
-mm jag med
-okej du komma titta? komma nu?

När vi tittade på lägenheten gick de till ungefär så här:

hon: -Heeej heej
vi: hej
hon: ja ni titta runt ni.
vi: ok
Hon: Ja, ni tycka om? de e fint?
Vi: Ja den är fin..
Hon: Okej okej! Den är bokad! Jag skriva här Malin Jonas bokad bra bra!!
Vi: eh..jaaha?

När vi diskutera pris, hon hade satt ut den på 35.ooo och den va billigare vid snabb affär.

-Ja vi tar lägenheten om vi kan komma överens om 30.000?
-Ja okej när ni fa pengar?
-Ja vi har pratat med banken, så fort vi skrivit papper och allt e klart får vi pengar.
-Sakert ni fa pengar?
-Ja de e säkert.
-Bra bra, ni kopa det blir bra.
-Ja då e vi överens om 30.000 då
-Åh 30? ja jag vet inte 32? ah jaja vi saga 30, ah min ekonomi e sa dalig du inte veta.


Hahaha sen efter det här har jag pratat med henne typ 7ggr till,
hon är super charmig men åh så tröttsam:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0