Fått "bostad" nu...

Jo jag skriver "bostad" för att jag inte är riktigt säker på om de e
rätt ord för vad den gamla haggan lämnade till oss...

Vi fick nycklarna i fredags och hon gick och beklaga sig över hur
jobbigt det va att flytta:
"ah ja sa trott, torka golv bli helt slut, jatta jobbi for mig Malin" 
Då undrar bara jag ...VILKA JÄVLA GOLV DÅ???
Inte fan va de de i lägenheten iaf!

Det va fan bland de vidigaste jag sett,
hon hade inte frostat av frysen bara sänkt kylan och stängt dörren,
Hon hade inte torkat av varken golv, diskbänk, skåp eller ens gjort rent badrummet.
Underbart!!

Det första jag gjorde va att dränka badkaret i Klorin och låta det stå över natten
sen gick jag dit och hade määäääängder med klorin på golv, väggar, badkaret igen,
handfat och toa. Satte på mig stora gummihandskar.
Sen tog jag hennes vidriga lila toastol och hiva åt fan!

Hade hon inte varit den utan tvekan värsta stalkern ever så hade
jag ringt och bett henne ta sin skrumpa röv dit och fixa skiten!
Men fy fan för att ha samtal med henne igen.

Det första lasset vi tog med till lägenheten packade vi sånt som skulle till förrådet,
skönt att få undan.
Jag frågade fru hjärndöd om hon hade tagit bort låset på förrådet
"jaja Malin allting fixat inge fara"
"så du har tagit bort båda låsen då?"
"ja men sjalvklart malin, ja ha fixat, las borta"

Igen, då undrar jag ...VILKET JÄVLA LÅS DÅ??!!!!!!!
Inte det på förrådet såklart!! för de satt minsann två stycken där när
vi skulle lägga in våra grejer!

Så det blev att köpa bultsax och nytt lås.

Nu har vi iaf börjat måla, har målat taken första strykningen idag. :)
Sen har vi varit till IKEA och handlat ny diskbänk och diskho.
Blir nog bra det här efter grundlig sanering :)

Puss&Hej!






Kommentarer
Postat av: MallanBRallan

Roligt att ni fått lägenheten nu, även fast puckot inte städat. Lycka till med renoveringen! Och Du.... GLÖM INTE ATT TA MASSSOR MED KORT!! ;)

Kraaaam!

2010-03-01 @ 09:07:03
Postat av: Jenny Alexandersen

Jag hoppas att ni trivs trots alla motgångar :) Kram

2010-03-15 @ 08:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0